Uue meedia mõju traditsioonilisele meediale
Eelmise sajandi lõpp on veebi tulekuga muutnud palju ning nendest muudatustest on kindlasti puudutatud ka meedia. Uued trendid ning kombed on muutnud seda, kuidas me tarbime meediat ning samuti ka seda, millist meediat me tarbime. Siinkohal vaatlen nn uue meedia tulekuga kaasnevat ühte negatiivset ja ühte positiivset mõju tavameediale.
Alustan negatiivsest mõjust traditsioonilisele meediale ja see on telerite ning telekanalite populaarsuse vähenemine. Siin võib põhjuseks pidada seda, et noorem generatsioon rahuldab sellise meediavajaduse peamiselt
läbi muude seadmete kui telerite. Traditsioonilise televisiooni vaatamise
osakaal on juba eelmise aastakümnendi lõpus näiteks USA-s ja Suurbritannias
nooremate inimeste seas oluliselt
vähenenud. Järjest populaarsemaks on muutunud erinevad voogedastusteenused ning
videosisu keskkonnad nagu YouTube. Samuti kasutavad nooremad inimesed rohkem muid
seadmeid sellise sisu tarbimiseks – telerite asemel on arvutid ning
nutiseadmed
Positiivsemast küljest on uus meedia
kindlasti muutnud informatsiooni inimeste jaoks kättesaadavamaks. Ajakirjanduse
kolimisel veebi on kindlasti oma kasvuvalud (nt libauudiste levik, reklaamitulu
vähenemine jm[3]), kuid sellel on ka oma hea külg. Negatiivsest hoolimata on kvaliteetne ajakirjandus alati oluliseks infoallikas, usaldusväärsed
väljaanded on ikkagi silmapaistvad ning tõenäoliselt ei hääbu nende tähtsus ka tulevikus.
Klassikalised ja usaldusväärsed ajakirjandusväljaanded ja ajalehed on leidnud veebi
tulekuga uue platvormi uudiste levitamiseks (seda ka tegelikult enne veebi algust, läbi
erinevate teistsuguste kanalite nagu näiteks meililistid või uudisegrupid). Paberväljaannete
kõrval on online uudisteportaalid oluliselt kättesaadavamad, uudiseid saab
kiiremini avaldada ning tänu ka teistele uutele meediakanalitele nagu näiteks
sotsiaalmeedia, on nende väljaannete artiklid ka kiiremini levitatavad. Lisaks tagavad
erinevad kohesed tagasiside võimalused lugejate poolt (näiteks artiklite
kommenteerimine) ning võimalus jälgida külastatavust võimaluse muuta ajakirjandust
asjakohasemaks ning eelduste kohaselt ka
kvaliteetsemaks. Kuna suur hulk informatsiooni on pidevalt kättesaadav, annab
see võimaluse ka ajakirjanikele sooritada kiiremini faktikontrolle või
analüüsida erinevaid allikaid.
[1] S. Maheshwari, J. Koblin. https://www.nytimes.com/2018/05/13/business/media/television-advertising.html
[2] R. Elder. https://www.businessinsider.com/more-young-people-are-watching-less-traditional-tv-2016-7
[3] A. Mir. https://www.discoursemagazine.com/culture-and-society/2021/07/28/the-press-now-depends-on-readers-for-revenue-and-thats-a-big-problem-for-journalism/
Kommentaarid
Postita kommentaar